چگونه می توانیم مشتری را راضی نگه داریم؟

چگونه می توانیم مشتری را راضی نگه داریم؟

داستان فروش یک زانوبند و اثر قدرتمند توچه به مساله ی مشتری در جلب رضایت او

 

پریروز یه دختر خانمی با عجله اومد شرکت و نسخه پزشک رو نشون داد که یه سری وسایل پزشکی رو دکتر براش تجویز کرده بود ، نسخه شامل شست بند و زانوبند بود. که متاسفانه هیچ کدوم موجود نبود . اسم و شماره تماس مشتری رو یادداشت کردم که بعد از رسیدن زانوبند باهاش تماس بگیرم تا بیاد و جنسش رو ببره چون برای زانوبند یه نوع خاصی مد نظر بود ولی برای شست بند آزاد بود که متنظر باشه بگیم از یکی از همکارا بیاد براش یا خودش بره و یا بره از چای دیگه تهیه کنه

 

 

 

البته یه مارک متفاوتی ما داشتیم و من اونو هم بهش پیشنهاد دادم و ایشون باشنیدن نام مارک گفتن که نه از اون مارک زانوبند گرفتیم و جنسش اصلا خوب نبودو چسبهاش خیلی زود از بین رفت  پس شست بندش رو هم نمیخوام ، بعد از کیفش یه زانوبند درآورد و نشون من داد و من دیدم که بله دقیقا همون زانوبند که دکتر دوباره براش نسخه نوشته و من بهش گفتم که خانم عزیز زانوبندی هم که دکتر نوشتن دقیقا  باز همینه بعد ایشون چسبهای زانوبند رو نشون داد و من وضعیت نا بسامان چسبها رو دیدم و در اون لحظه واقعا جوابی پیدانکردم که دلیل اینکه چسبها به این روز افتاده چی میتونه باشه و در واقع هیچ دفاعی از جنس نداشتم بکنم چون در طول مدت دو سالی که ما این جنس رو میفروختیم با همچین موردی برخورد نکرده بودیم .( البته نا گفته نمونه که سری قبل از ما نگرفته بودن) و تنها جوابی که در اون لحظه تونستم بدم این بود که به هر حال نسخه شما دوباره همین زانوبند هستش و من بر حسب وظیفه اسم شما رو یادداشت می کنم تا در زمان رسیدن جنس باهاتون تماس بگیرم و در اون زمان تصمیم با شماست که جنس رو بخوایین یا  نه

 

 

خانم تشکر کرد و رفت و بعد از رفتن ایشون من بلافاصله زنگ زدم به نماینده اصلی زانوبندها و موضوع رو با ایشون در میان گذاشتم و علت رو پرسیدم و از طرف مشتری هم گفتم که بالاخره مردم کلی پول بابت جنس میدن و این انصاف نیست که این قدر زود از بین بره و ایشون گفتن که حتما زانوبند رو با آب گرم شستن چون به خاطر جنس خاص این زانوبند آب گرم حساسیتش رو از بین میبره و دیگه چسبها مثل قبل نمیچسبن و به عین در یک مورد همین موضوع رو خودش دیدن .البته لازم به ذکر هستش که مابه همه ی مشتری ها میسپردیم که با آب گرم نشورن ولی دیگه نمیدونستم که اثرش رو اینطور میتونه داشته باشه.

من بلافاصله با مشتری مورد نظر تماس گرفتم و بعد از سلام و احوالپرسی گرم با ایشون (که در واقع مادر همون دختر خانم بودن ) و عذر خواهی بابت جریان زانوبند ، باهاشون در مورد شستن با آبگرم صحبت کردم و موضوع رو بهشون گفتم البته قبلا گفتم که ما به همه مشتری هامون میسپریم که با آب گرم نشورن ولی ایشون جنس رو از ما نگرفته بودن .

خلاصه بعد از شنیدن موضوع طبق جبهه گیری که معمولا همه ما در مقابل کارهامونم میگیریم ایشونم هم جبهه گرفت که نه من نشتم با آب گرم و از این حرفا ولی به هر حال از من به خاطر پیگیری و دقتی که بابت موضوع داشتم خیلی تشکر کردن و بعد از هم خداحافظی کردیم.

 

بعد از چند روز با رسیدن زانوبندها من باهاشون تماس گرفتم البته اینم بگم که با توجه به سابقه چسبها انتظار داشتم که زانوبند رو نخوان ، خانم مشتری بعد از یک سلام و احوالپرسی گرم گفتن که بالاخره هر جنسی طول عمری داره و من حتما در اولین فرصت میام و زانوبند رو برمیدارم و کلی هم بابت تماس و اطلاع رسانی من تشکر کردن و من که انتظار این صحبت رو نداشتم در کمال تعجب خدا حافظی کردم و جالب اینجاست که از بین همه تماسها ایشون قبل از همه اومدن برای خرید.

 

 

مطمئنا از اونجا که ما آشنایی با اخلاق مشتریهامون نداریم با یک نگاه عمومی به این مورد کاملا میشه حس کرد که تماس بلافاصله من با نمایندگی و اطلاع دادن به مشتری در خرید دوباره ایشان بی تاثیر نبوده و اهمیت دادن به مساله ی مشتری باعث شد که ایشون تبدیل به مشتری وفادار بشن و در خریدهای بعدیشون هم حتما به ما هم سری بزنن و رسالت شرکت ما همیشه بر پایه اهمیت دادن به نیاز مشتری میباشد.

 

تجربه ای که با یک مشتری داشتم .

” پری ناز عبدل وش ”

شما هم از تجربیاتتان جه در خرید و جه در فروش لطف کنید و بگویید تا از آنها استفده کنیم.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.